בעולם בו הדברים מתנהלים בקצב מהיר, כל בעל עסק זקוק לדבר המיוחד אשר יגרום לו לבלוט מעל המתחרים שלו. מהו אותו דבר מיוחד? תכנון אסטרטגיה לעסק. תכנון אסטרטגיה לעסק מהווה שלב חשוב מאד בפיתוח העסק, בין אם מדובר בעסק גדול או עסק שרק החל את דרכו. בניית אסטרטגיה מתווה לעסק שלך, דרך. כיוון. יעדים ומטרות. בכל רגע נתון ניתן למדוד ביצועים ולהתנהל ברמה גבוהה ממרבית העסקים המתחרים, שהם פשוט "מתנהלים"... אסטרטגיה עסקית מביאה את העסק לסטטוס הובלה במקום להיות מובל.
בדיוק מהסיבה הזו, החברה מתמחה בבניית אסטרטגיה בהתאם לעסק הקיים הכולל איסוף מידע אודות העסק, מידע על קהל היעד וכן גיבוש פתרון שמתאים ללקוח וגורם לעסק שלו להתקדם.
מה כוללת אסטרטגיה שיווקית
על מנת לבנות אסטרטגיה שיווקית יש להביא להבין כיצד העסק שלך פועל. חברתנו מתמחה בתחום בניית אסטרטגיה המתאימה לצרכיו המדויקים של כל עסק ועסק. . על מנת לבנות אסטרטגיה מנצחת, כזאת אשר תצעיד את בעליו של העסק למקום בו הם מעוניינים להיות , חשוב מאד לבנות תהליך עבודה נכון ויעיל .
FirstActive מתמחה בבניית אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית לכל עסק הכולל תהליך מובנה מהחשיבה הראשונית ועד היישום בפועל.
בנוסף חברתנו יודעת לבנות מודלים עסקיים עבור חברות ועסקים, מתוך הבנה כי לכל חברה יש את המודל המתאים לה. כמו כן חברתנו יודעת לבנות תמחורים ייחודיים למוצרים ושירותים.
פרמטרים לבניית אסטרטגיה שיווקית
בניית אסטרטגיה שיווקית כוללת מספר פרמטרים אשר באמצעותם ניתן לגבש את האסטרטגיה המתאימה ביותר.
- ניתוח התוצאות של העסקה עד כה ואיסוף ממצאים ומספרים- בעזרת ניתוח מעמיק ניתן לאסוף ולדעת מידע רב על העסק ולהסיק מסקנות רבות של התנהלות לאורך זמן, הן מבחינת מגמות והן מבחינת מספרים ונתונים.
- ניתוח הלקוחות החברה- מי הם הלקוחות שלנו, האם הם לקוחות טובים ומתאימים לעסק? אילו סוג לקוחות אנו צריכים בעסק על מנת שימריא ויצליח? איך מגדירים לקוח טוב לעסק? האם אולי שי לקוח שעדיף לעסק שניפרד ממנו?
- ניתוח הסביבה התחרותית - בבואנו לנתח את המתחרים שלנו ואת הסביבה התחרותית בה אנו פועלים, עלינו לשאול את עצמנו, בין היתר, את השאלות הבאות:
באיזו סביבה תחרותית ועסקית העסק שלנו פועל? כיצד אנו מודדים את העסק שלנו ביחס למתחרים? האם יש מגבלות רגולטוריות על העסק? מי מוביל שוק בתחום שלנו? מה נתח השוק של כל מתחרה? מי מהמתחרים בצמיחה ביחס לרבעונים קודמים? ומי בנסיגה? האם אנו מבצעים ניתוח SWOT לכל מתחרה? או לכל הפחות בקיאים בחוזקות ובחולשות של כל מתחרה? מהם האיומים בענף שלנו? מהן ההזדמנויות בענף שלנו? כיצד לזהות ולנצל הזדמנויות?
כל זאת על מנת לייצר בידול שיווקי ולהוביל את הפעילות שלנו בהצלחה. - בידול שיווקי: על מנת לגבש את האסטרטגיה הטובה ביותר לעסק חשוב מאד לזהות את בידול השיווקי ואת החוזקות של העסק. מה למשל? מקום בו עובדים אנשים מקצועיים ובעלי יכולת למידה מהירה, עסק הנחשב ותיק ומוכר בענף, עסק בעל מוצר ייחודי, רמת שירות יוצאת דופן, ניסיון ייחודי בענף, קשרים ייחודיים, פתרונות ייחודיים ללקוחות, אילו מדולים עסקיים קיימים בענף שלנו, הן בארץ והן בחו"ל, אילו מודלים עסקיים הצליחו ואילו פחות? ועוד ועוד.
בניית בידול שיווקי הוא תהליך מורכב אך הוא אבן דרך בהצלחה העסק. - תכונות "טובות" ו"פחות טובות" בעסק: לצד זיהוי התכונות הטובות, חשוב גם להיות עם היד על הדופק ולדעת לזהות את התכונות הפחות טובות אלה היכולות להביא את העסק למקום פחות טוב. מה למשל? תחלופה רבה של עובדים, שירות לקוחות לקוי , אי ניבול הזדמנויות, קפיאה על השמרים ועוד.
- זיהוי מגמות חדשות מחד ומכשולים מאידך: זיהוי מגמות חדשות יגרום לעסק להתפתח בצורה טובה יותר. ולהקדים מתחרים זיהוי מכשולים יסייע בניהול אפקטיבי לעסק על ידי זיהוי של נקודות החולשה.
כעת הגיע השלב החשוב של גזירה וייצור אלטרנטיבות פעולה מומלצות לעסק. בניית דרכי הפעילות הן פועל יוצא של עבודה אסטרטגית נכונה, מאומצת ומדוייקת. את כל החלופות הללו, יש לתעד. בניית priority לכל הפתרונות שנגזרו מהאסטרטגיה של העסק, הוא חשוב ביותר. מדוע? כי כל דרך פעולה שנציע יש משמעויות רבות ועלינו להיות מודעים ולבחור בסוף באופציה האופטימלית לעסק שלנו.
חכו, העבודה האסטרטגית עוד לא נסתיימה.... גיבשנו אסטרטגיה וכעת אנו מכירים הרבה יותר טוב את העסק שלנו, כעת עלינו להכין action items ומסמכי הדרכה לכל יחדיה בעסק. כל חטיבה, אגף, או אדם (תלוי ברמת היקף העסק) חייב להכיר את האסטרטגיה של העסק , חייב להכיר את היעדים והמטרות של העסק ולבסוף חייב לדעת את כל הפעולות שעליו לבצע על מנת שהחברה תעמוד ביעדים העסקיים ובתוצאות העסקיות עליהן הצהירה והתחייבה.
כיצד אנחנו נסייע לכם:
שאלה מצויינת. יש לה תשובה קצרה ותשובה ארוכה....
- קודם כל, ננתח את האסטרטגיה העסקית של העסק שלכם- האם העסק שלכם מוביל שוק? סגן מוביל שוק? שחקן נישה? שחקן רגיל? אנחנו נסייע לעסק שלכם להפוך לשחקן מוביל בסביבה העסקית בהם אתם פועלים עם אסטרטגיה המתאימה במדוייק לעסק שלכם ואשר ניתנת לביצוע בשלמותה. נבחן את התנאים הפנימיים המשפיעים על העסק שלכם וכן תנאים חיצוניים.
- נדון במיצוב הנכון לעסק אל מול המתחרים, הענף והסביבה העסקית בה העסק שלך פועל, תנאים פנימיים אשר משפיעים על העסק, תנאים חיצוניים אשר משפיעים על העסק.
- ננתח את העסק שלכם בהתאם למודל SWOT-
(Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats).
חוזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים-אלו ארבעת הפרמטרים במודל SWOT, המודל המוביל בעולם לניתוח אסטרטגיית עסק. : אנחנו ננתח את העסק שלכם בהתאם למודל- כלומר ניתוח הסביבה הפנימית והחיצונית של העסק ועל בסיס כל הנתונים שברשותנו נעריך את הסיכויים של העסק שלכם. הסביבה הפנימית באה לידי ביטוי בגורמים ההופכים את העסק שלכם למיוחד. חוזקות: כאלה המעניקות לו יתרון על פני המתחרים שלו. מה למשל? יכולות יוצאות דופן של הארגון, משאבים יוצאי דופן. חולשות: אותם גורמים המשפיעים על העסק שלכם ומונעים ממנו להיות מחוץ לתחרות בעולם העסקים. מה למשל? אסטרטגיה עסקית לא נכונה עבור העסק שלכם יכולה לגרום לכם לא לבצע שינויים שונים בעסק כאלה היכולים להזניק אתכם קדימה לעבר העתיד. הסביבה החיצונית באה לידי ביטוי בגורמים כגון: הזדמנויות: הזדמנויות הנוצרות בשוק מהן העסק שלכם יכול להפיק תועלת רבה. איומים: מצב בו העסק שלכם נמצא במצב שעשוי להזיק לו למשל לקוח הנמצא במצב כספי לא טוב. לחברתנו יש את הכלים הייחודיים לנתח את העסק שלכם ולגרום לכם להיות מודעים בכל זמן נתון לשינוים. - שירותי העסק: על מנת לגרום לעסק לצמוח, חשוב מאד לדעת אילו שירותים העסק מציע, כך יהיה ניתן לבנות את התוכנית תוך התאמה מלאה לצרכים של החברה.
- הכרת המתחרים: כל עסק צריך להכיר את המתחרים שלו מבחינת כמה פרמטרים: מחירים, זמינות, התקשרות, זאת במטרה לדעת כיצד ניתן לשפר את השירות.
- תדמית: על מנת לבנות תוכנית אסטרטגית אשר תסייע לעסק, חשוב מאד להכיר את התדמית של העסק לא רק בקרב בעליו של העסק אלא גם בקרב הלקוחות, זאת על מנת לבחון אם יש צורך בשינוי התדמית.
- בניית מודל עסקי – כיצד עליכם לתמחר את המוצרים בעסק, מהיכן תבוא ההכנסה? כיצד יהיה רווח מקסימלי
- בידול שיווקי- העסק שלכם חייב בידול שיווקי ולא להיות כולם באמצעות השיווק הדיגיטלי ובאמצעות האסטרטגיה השיווקית, נבנה לכם מוצר\ תכונה\יכולת שתבדל אתכם מהמתחרים שלכם
בעולם העסקים יש חשיבות רבה לבניית תוכנית עסקית. אם אתם לא רוצים להישאר מאחור ורוצים את העסק שלכם במקום הראשון- אנחנו כאן עבורכם!
אחרי שנבנה לכם אסטרטגיה עסקית שיווקית לעסק, לא תזדקקו יותר לאלמנט המזל בעסק...
מודע? מזל- הוא גורם אקראי אשר לא ניתן לסתמך עליו ואנו לא רוצים מרכיבים כאלו בעסק שלנו.
אנחנו מגדירים את המינוח "מזל" באום שונה לגמרי:
מזל = הזדמנות שפוגשת מוכנות. ותחשבו על זה
אז אם הגעתם עד כאן סימן שאתם רוצים לבדוק אם אנחנו מתכוונים לכל מה שקראתם, אז עשו צעד אחד נוסף, השאירו פרטיכם כאן,
או התקשרו כעת ל- 073-75-999-63
אז קדימה, למה אתם מחכים?